۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۴۳۷۴۷۸
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

 نور پرفروغ مکتب اهل بيت با تخريب قبور آنها خاموش شدنی نیست

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران قبرستان بقيع را گنجينه تاريخ اسلام دانست و گفت: با تخريب قبور ائمه اطهار(ع)، نور پرفروغ مکتب اهل بيت(ع) خاموش نخواهد شد.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز تخریب بقیع از سوی وهابیان برگزار شد، تخريب قبور ائمه بقيع را نشان دهنده اوج مظلوميت اهل بيت(ع) دانست و گفت: بقيع نخستین مدفن و مزاري است که به دستور رسول اکرم(ص) و به وسيله مسلمانان صدر اسلام به وجود آمده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين که هشتم شوال از تلخ‌ترين روزهاي شيعيان است، تصريح کرد: شيعيان اين روز را «يوم الهدم» ناميده‌اند و اين نشان دهنده عمق مظلوميت ائمه اطهار(ع) و کينه وهابيت از شيعيان است.

 

وی با اشاره به وجود قبور اهل بيت(ع) در قبرستان بقيع افزود: قبل از ويراني ساختمان اين حرم مطهر همه قبور ائمه در زير گنبد و داراي ضريح بوده است و همچنين در اين قبرستان پيکر تعدادي از همسران، فرزندان، اقوام پيامبر اکرم(ص) و جمع کثيري از صحابه و ياران آن حضرت و تعداد بي شماري از شهدا و علما، قرار دارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين‌که صهيونيسم جهاني براي متوقف کردن اسلام و به ويژه تشيع هر کاري بتواند انجام مي‌دهد، اظهار داشت: در اين راستا، بعد از رحلت رسول خدا(ص) و در زمان خلفاي اول تا سوم، صهيونيست‏ ها بسياري مطالب را به نام احاديث رسول خدا(ص) وارد اسلام کردند.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران تصريح کرد: اين عمل غيرانساني تخريب قبرستان بقيع را در هشتم شوال 1344 انجام دادند که در جريان اين حرکت وحشيانه، بارگاه چهار امام و ديگر بناهايي که بر قبور بقيع بنا شده بود با خاک يکسان شد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اين که در تخريب بقيع اموال گرانبهايي از مسلمانان به يغما برده شد، خاطرنشان کرد: يوم الهدم، تعبير غريب و تکان دهنده اي است که سال هاي سال است چون زخمي بر قلب شيعه، نمادي از مظلوميت و درد اين پيروان واقعي رسول و ائمه اطهار(ع) شده است.

 

وی با بیان این که وهابیت در گمراهي و ضلالت خود گم شده اند، گفت: حادثه تخريب بقيع و قبور ائمه اطهار(ع) داغ ابدي بر دل پيروان و عاشقان اهل بيت(ع) نهاد، از اين رو شيعيان جهان اين روز را روز عزا اعلام کردند.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران وهابيت را آلت دست رژیم صهیونیستی، آمريکا و انگليس دانست و با اشاره به تفکر خشن و غيرمنطقي اين فرقه ضاله، گفت: وهابيت به دستاويز دشمن براي متهم‌کردن مسلمانان به تحجر و خشونت تبديل شده است.

 

وي با بیان این که وهابيت متحجر و بي‌منطق بداند که با تخريب قبور ائمه اطهار(ع) قادر نيست نور پرفروغ مکتب آنان را خاموش کند، يادآور شد: قبور مطهر ائمه اطهار(ع) در قلب تک تک انسان‌هاي حقيقت‌جو و آزاده‌اي قرار دارد که سير الي الله را طي مي‌کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هر چند که وهابيون با همه توان اماکن مقدسه مدينه از جمله قبرستان بقيع را در کمال مظلوميت ويران کردند اما عشق به اهل بيت(ع) هر روز در قلب مسلمانان جهان بيشتر مي‌شود، تصريح كرد: قبرستان بقيع نيز از قرون گذشته تا به امروز اهميت و قداست خود را حفظ کرده و مورد احترام و اکرام عموم مسلمانان بوده و هست.

 

حجت الاسلام صادقی قبرستان بقيع را گنجينه تاريخ اسلام دانست و گفت: با تخريب قبور ائمه اطهار(ع)، نور پرفروغ مکتب اهل بيت(ع) خاموش نخواهد شد.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که فرقه وهابیت بسیاری از اعمال مسلمانان که به عنوان سنت درآمده است را به بدعت می داند، افزود: تحجر و تنگ نظری فرقه ضاله وهابیت در دین و فهم شریعت محمدی مهم ترین عامل اقدامات ضد دینی آنها است.

 

وی با بیان این که وهابیت همواره با تقریب بین ادیان و مذاهب اسلامی مخالف بوده است، ادامه داد: جدایی و ایجاد تفرقه میان امت اسلامی مهم ترین هدف این فرقه منحرف است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که این فرقه ضاله هر گونه تقریب میان ادیان را نفی می داند، ادامه داد: پرونده سیاه و ننگین این فرقه منحرف بیان کننده این ادعا است.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران به برخی فتواهای وهابیان اشاره کرد و گفت: فتواهای مفتی های وهابی مصداق بارز بدعت است.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که پایه های سست وهابیت برای تضعیف بنیادهای استوار اعتقادی اسلام ناب بنا شده است، تصریح کرد: جنایت های آشکار فرقه ضاله وهابیت علیه شیعیان بر همگان آشکار است و این نشان دهنده اوج عقب ماندگی و افکار منحرف این فرقه است./950/202/ب2

ارسال نظرات